Skolens dannelsesvision er udtrykt i sætningen: ”Vi danner til livet” Dannelsesvisionen kommer til udtryk gennem skolens værdiregelsæt udtrykt i gensidige forventninger mellem elever, forældre, medarbejdere og ledelse. Forventningerne er koblet til vores kerneværdier, og de kan ses herunder.
Skolens antimobbestrategi kan du se her
Gensidige forventninger til samarbejdet mellem børn, forældre, lærere, pædagoger og ledelse.
Fællesskab |
Ledelse |
Skaber rammerne for gode læringsmiljøer på skolen og arbejder for fællesskabet. |
|
Personale |
Er en tydelig leder af klasserummet og skaber et trygt og motiverende læringsmiljø i klassen og andre fællesskaber. |
|
Elever |
Møder veludhvilet, til tiden og overholder aftaler og regler. Respekterer andre og bidrager til fællesskabet. |
|
Forældre |
Forældrene deltager i skolens fællesskaber og støtter op om både skole- og klassearrangementer. Forældrene italesætter forskellighed positivt og tænker alle ind i fællesskabet. |
Gode relationer |
Ledelse |
Respekterer, lytter til og samarbejder med elever, forældre, lærere og pædagoger og møder alle ligeværdigt. |
|
Personale |
Møder hver enkelt professionelt og tager ansvar for relationerne. |
|
Elever |
Viser interesse for andre, respekterer forskellighed og udviser empati. |
|
Forældre |
Forældrene bidrager til gode relationer i skolen ved at tale positivt om andre børn, forældre, lærere og vikarer. |
Faglig ansvarlighed |
Ledelse |
Har forventning om progression. Sikrer veltilrettelagt drift og har fokus på kommunikation. |
|
Personale |
Er fagligt ambitiøse og velfunderede og arbejder i overensstemmelse med mål og formål. |
|
Elever |
Er fokuseret på undervisningen og deltager aktivt og lyttende. |
|
Forældre |
Forældrene udviser positiv og understøttende adfærd overfor skole og undervisning og tager ansvar for, at børnene møder udhvilede, forberedte og med madpakke. |
Mod på livet |
Ledelse |
Skaber rammerne for, at eleverne mødes med høje og positive forventninger og bliver set på som elever med potentiale. |
|
Personale |
Møder elever med høje og positive forventninger og et udviklende tankesæt. |
|
Elever |
Udvikler en positiv selvforståelse og en måde at tænke om dem selv på, som positivt former deres handlinger og valg. |
|
Forældre |
Forældrene giver deres børn mod på livet ved at rose barnet for indsatsen, ikke ved at have fokus på resultatet. |