MENU
Aula_close Layer 1
Stokkebækskolen

Gensidige forventninger

 

Gensidige forventninger til samarbejdet mellem børn, forældre, lærere, pædagoger og ledelse. 

Fællesskab 

Ledelse 

Skaber rammerne for gode læringsmiljøer på skolen og arbejder for fællesskabet. 

 

Personale 

Er en tydelig leder af klasserummet og skaber et trygt og motiverende læringsmiljø i klassen og andre fællesskaber. 

 

Elever 

Møder veludhvilet, til tiden og overholder aftaler og regler. Respekterer andre og bidrager til fællesskabet. 

 

Forældre 

Forældrene deltager i skolens fællesskaber og støtter op om både skole- og klassearrangementer. Forældrene italesætter forskellighed positivt og tænker alle ind i fællesskabet. 

Gode relationer 

Ledelse 

Respekterer, lytter til og samarbejder med elever, forældre, lærere og pædagoger og møder alle ligeværdigt. 

 

Personale 

Møder hver enkelt professionelt og tager ansvar for relationerne. 

 

Elever 

Viser interesse for andre, respekterer forskellighed og udviser empati. 

 

Forældre 

Forældrene bidrager til gode relationer i skolen ved at tale positivt om andre børn, forældre, lærere og vikarer. 

Faglig ansvarlighed

Ledelse 

Har forventning om progression. Sikrer veltilrettelagt drift og har fokus på kommunikation. 

 

Personale 

Er fagligt ambitiøse og velfunderede og arbejder i overensstemmelse med mål og formål. 

 

Elever 

Er fokuseret på undervisningen og deltager aktivt og lyttende. 

 

Forældre 

Forældrene udviser positiv og understøttende adfærd overfor skole og undervisning og tager ansvar for, at børnene møder udhvilede, forberedte og med madpakke. 

Mod på livet 

Ledelse 

Skaber rammerne for, at eleverne mødes med høje og positive forventninger og bliver set på som elever med potentiale. 

 

Personale 

Møder elever med høje og positive forventninger og et udviklende tankesæt. 

 

Elever 

Udvikler en positiv selvforståelse og en måde at tænke om dem selv på, som positivt former deres handlinger og valg. 

 

Forældre 

Forældrene giver deres børn mod på livet ved at rose barnet for indsatsen, ikke ved at have fokus på resultatet.