Stokkebækskolen

ForårsSFO, børnehaveklasse og SFO

Opstart ForårsSFO

Tirsdag den 2. april starter ForårsSFO'en på Stokkebækskolen.

I ForårsSFO'en har vi den første tid fokus på at børnene gennem en masse aktiviteter og lege, får nogle gode relationer til hinanden og de voksne.

Samtidig lærer de skolen og SFO'ens rutiner og lokaler at kende.

ForårsSFO er hverken børnehave eller skole, men et tilbud midtimellem. Vi har dannet os rigtig gode erfaringer med ForårsSFO, og forældrene melder tilbage, at det har været en fantastisk tryg overgang for deres børn fra børnehave til skole.

I ForårsSFO arbejdes der med børnene i forskellige forløb, og børnenes deltagelse er meget varieret, idet de både er inde, ude, i skoven og på legepladsen, og der arbejdes efter at inddrage legen i ”den styrkede pædagogiske læreplan”.

Se vores ForårsSFO brochure her

Børnehaveklasserne har hver en børnehaveklasseleder og en skolepædagog tilknyttet, og de arbejder tæt sammen.

Skoledagen er fra 8.00 – 13.30, og børnene må gerne medbringe to gode madpakker. Vi har morgensamling på afdelingerne, og meget af undervisningen foregår udendørs, så det er vigtigt at have skiftetøj med.

SFO er tilbuddet til 0.-3. klasse med sjove, trygge og sociale rammer for børnene.

ÅbningstidGudbjerg

Morgenmodul:

Alle dage: 06.30 - 08.00

Heldagsmodul:

Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag: 06.30 - 08.00 / 13.30-16.45
Fredag: 13.30 - 16.30

Lukkedage og ferie

Uge 28 – 29 – 30
Mellem jul og nytår
Fredag efter Kr. Himmelfarts dag
GrundlovsdagHesselager

Aktiviteter og fællesskabende aktiviteter